Marianne Matthys

GEMEENTERAARDSLID
  • Gepensioneerde laborante.
  • Mantelzorger, grootmoeder en echtgenote.
  • Gehuwd met Eddy Cocquyt.
  • Moeder van Greet & Gert.
  • Grootmoeder van Frances en Daan.

Sinds een aantal jaren volg ik les fotografie, maar ook joggen turnen en yoga mogen tot mijn hobby’s gerekend worden. Ik ben lid van verschil- lende plaatselijke verenigingen zoals Davidsfonds, veldmeersrunners, Femma, Landelijke Gilden en Natuurpunt.
Ik ben fier dat ik Vlaming ben en kies daarom voor N-VA.
Nu we het nationaal zeer goed doen, moet de N-VA ook in de Dorpsstraat haar stempel kunnen drukken op het gemeentebeleid. Met een sterkere frac- tie in de gemeenteraad voerden we 6 jaar constructieve oppositie en hebben we “de kracht van de verandering” op onze eigen wijze proberen in te voeren. De geslaagde restauratie van het oude gemeentehuis kwam er doordat de Vlaamse regering 1,7 miljoen subsidie toekende waarbij ik als contactpersoon optrad tussen gemeente en het kabinet van Geert Bourgeois.
Wij steunen de projecten zoals de uitbreiding van de sporthal, een nieuw polyvalent gebouw voor HO Kalken, een natuureducatief centrum. Wij ijveren voor het aanpassen van het mobiliteitsplan, heraanleg van heel wat belangrijke straten. Stuk voor stuk initiatieven die niet alleen sport & natuurbeleving, maar ook de veiligheid van onze inwoners beogen.