Uitbreiding sporthal Veldmeers gaat van start

Op 2 december 2019, over deze onderwerpen: Sport

N-VA Laarne-Kalken vindt het belangrijk dat u als inwoner zoveel mogelijk in de eigen gemeente kunt sporten. Uitwijken naar naburige gemeenten zou niet nodig moeten zijn. Daarom breiden we de bestaande sporthal fors uit. Schepen van Sport Frank Janssens schetst u graag de grote lijnen van de veranderingen.

Op het gelijkvloers komt er een dojozaal met vaste tatami-mat en bergings- ruimte. Verder komt er een grote hal met een uitschuifbare tribune, bergingen en diverse terreinvoorzieningen. De hal kan in twee delen opgesplitst worden. De terreinen kunnen voor basketbal, volleybal, badminton, tennis of als omnisportveld gebruikt worden. Daarnaast komen er acht kleedkamers – waarvan twee ook voor de buitensporters –, sanitaire voorzieningen, een EHBO-ruimte, een aantal technische ruimtes en bergingen. De eerste verdieping krijgt een polyvalente zaal, die onder meer geschikt is voor dans. Een akoestische verplaatsbare wand laat toe om de ruimte in twee te delen. Er is ook ruimte voor een berging, een overdekt terras, een promenade met uitzicht op de sportzalen, een vaste tribune, sanitaire voorzieningen, een lift en traphallen.

Heel voorzichtig durven we te stellen dat de nieuwe sporthal beschikbaar zal zijn bij aanvang van het volgende seizoen in september 2020. Al kunnen externe omstandigheden uiteraard nog vertragingen veroorzaken.

In de tussentijd wijzen we u er graag nog eens op dat de bestaande parking achter de sporthal door de werken afgesloten is en als werfzone dient. U kunt uw auto parkeren op de parking in de Leeweg en op de nieuw aangelegde parking aan het voetbalcomplex. Wij verzoeken u vrien- delijk de verkeersregels te respecteren en alleen te parkeren waar toegelaten. Zo garanderen we allemaal samen een vlotte gang van zaken. Zodra de nieuwe sporthal is afgewerkt, wordt ook de parking van de sporthal heraangelegd.