Laarne daagt gemeentes uit in 10.000 stappen-clash

Op 27 oktober 2022, over deze onderwerpen: Gezondheid, Sport

In een 10.000 stappen-clash gaat het personeel de uitdaging aan om zoveel mogelijk te stappen, fietsen en sporten. Wie gemiddeld de meeste stappen zet in november, wordt eindlaureaat en krijgt de beker. “Sporten is gezond maar ook stappen zetten, eens wandelen, spelen met de kinderen, met de fiets naar het werk en de trap nemen, zijn al voldoende stappen naar een gezonder leven”, legt Gorik Zelderloo van Gezond Plus uit. Bewegingscoach Renzo Frulleux gaf ook een aantal nuttige tips in een eerste confrontatie tussen de gemeenets.

Naar aanleiding van de competitie opende Laarne ook de Laarnathon. Dat zijn een aantal nieuwe wandelroutes van 7 kilometer of 10.000 stappen. Samen goed voor een marathon. “We willen niet enkel ons personeel maar ook de inwoners motiveren om meer gebruik te maken van ons trage wegen netwerk. De nieuwe routes lopen ook langs een aantal toeristische bezienswaardigheden”, zegt schepen Hilde Nobels (N-VA).

het volledige persartikel vind uw via deze link: "Laarne daagt gemeentes uit in 10.000 stappen-clash"