klaar voor de gemeenteraadsverkiezingen

Op 14 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

N-VA Laarne gaat ECHT voor de jeugd
Op kop staan Hilde Nobels als lijsttrekker en Frank Janssens op de tweede plaats, het zijn de verwachte namen met twee mandatarissen die hun strepen verdiend hebben (Hilde 18 jaar gemeente- & OCMW-raadslid, lokaal afdelingsvoorzitter, Frank 6 jaar fractievoorzitter in de gemeenteraad en lokaal ondervoorzitter).
Ook de lijstduwers zijn geen verrassingen met Daniël De Brauwer (nu OCMW-raadslid) op 21, Claudine Van Imschoot-De Geest (gemeenteraadslid en N-VA secretaris) op 22 en Marianne Matthys (14 jaar gemeenteraadslid, 4 jaar OCMW-raadslid en vorige legislatuur 2 jaar schepen en reeds jarenlang penningmeester van de afdeling) op 23.
Opvallender is de keuze voor twee jongeren op plaats 3 en 4. Jasmien Jaques, vorige keer verkozen als jongste N-VA gemeenteraadslid in heel Vlaanderen, krijgt de derde plaats en Lucas Van Damme de vierde plaats; beiden zijn slechts 24 jaar.
Kiezen voor de jeugd is volgens voorzitter en tevens jongste kandidaat-burgemeester Hilde Nobels een bewuste keuze omdat de kracht van verandering enkel op die manier kan omgezet worden in een verandering die werkt op lange termijn.
Naast een aantal oude getrouwe N-VA-ers (Sonja De Ruyver (5), Remi Borgelioen (8), Fernand De Smet (12), Annie Bruggeman (15), Denis Dhondt (18), Eric Prové (20)) vinden we niet minder dan 11 nieuwe namen: Lucas Van Damme (4), Kim Schauwvliege (6), Nancy Tavernier (7), Guido Vandecapelle (9), Rudi Hauben (10), Miriam Clerick (11), Christiane Scheirlinck (13), Walter Larno (14), Michèle Haeck (16), Philippe Himbrechts (17), Remi Cours (19).
De 23-koppige lijst werd zorgvuldig samengesteld, aan de leden voorgelegd en door hen unaniem goedgekeurd. Met deze ploeg wil N-VA Laarne de verkiezingsslogan “Veilig thuis in een welvarend Laarne” waar maken.